Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΕΞΥΠΝΑ ΣΝΑΚ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ!

ΣΝΑΚ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Τα σνακς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να λάβουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να αναπτυχθούν και να διατηρήσουν ένα υγειές βάρος.

Προετοιμάστε μερίδες σνακ για τα μικρότερα παιδιά για να τα βοηθήσετε έτσι να τους είναι εύκολα προσιτά τόσο όσο να ικανοποιήσουν την πείνα τους. Αφήστε τα μεγαλύτερα παιδιά να προετοιμάσουν μόνα τους τα δικά τους σνακ έχοντας όμως στην κουζίνα σας  υγιεινές για αυτούς  επιλογές.
Κάποια μυστικά που θα σας βοηθήσουν με τα σνακ των παιδιών σας είναι τα παρακάτω:
1. Κερδίστε χρόνο με το να έχετε έτοιμα κομμένα τα λαχανικά ή φρούτα  από πριν.
Αποθηκεύστε μικρά κομμάτια ή φέτες από τα λαχανικά ή φρούτα  που αρέσουν στο παιδί σας και σερβίρετε τα δίπλα από εκεί που διαβάζουν ή παίζουν , μαζί με λίγο γιαούρτι  ή κάποια άλλη διαιτητική σως . Για παράδειγμα στικ από καροτάκια με λίγο γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά.
2. Κάντε νόστιμα μείγματα από διάφορα υγιεινά υλικά.
Για μεγαλύτερα παιδιά σχολικής ηλικίας, ανακατέψτε αποξηραμένα φρούτα , με ανάλατους ξηρούς καρπούς  σε ένα μικρό μπολάκι .Φτιάξτε σπιτικά smothies  με διάφορα φρούτα όπως μπανάνα, μήλο, ροδάκινο ,μαζί με χαμηλών λιπαρών γάλα ή γιαούρτι.
3. Δώστε του ένα ποτήρι γάλα .
Ένα ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών είναι μια εύκολη επιλογή για ένα εύκολο σνακ.
4. Δώστε τους την επιλογή των ολικής αλέσεως προϊόντων.
Προσφέρετε στα παιδιά ολικής αλέσεως ψωμί ,ζυμαρικά ή δημητριακά πρωινού γιατί περιέχουν πολλές φυτικές ίνες ,δεν περιέχουν  επιπλέον ζάχαρη, είναι χαμηλά σε λιπαρά και αλάτι. Περιορίστε τα επεξεργασμένα δημητριακά προϊόντα όπως έτοιμες μπάρες δημητριακών, έτοιμα κέικ και σοκολατούχα δημητριακά.
5. Προτιμήστε για αυτά  χαμηλών λιπαρών  πρωτεΐνη.
Επιλέξτε χαμηλών λιπαρών πρωτεΐνη όπως γαλοπούλα για το τοστ. Καλές επίσης πηγές πρωτείνης για την ώρα του σνακ είναι οι ανάλατη ξηροί καρποί  και τα βραστά αυγά.
SNACKS16. Προσπαθήστε να του μάθετε της ποσότητες που τον αναλογούν
Τα σνακ δεν πρέπει να αντικαθιστούν σε καμία περίπτωση τα γεύματα όποτε προσπαθήστε να βρείτε τρόπους να μάθετε στο παιδί σας  τις ποσότητες που του αναλογούν τόσο για την περίπτωση του σνακ όσο και για το γεύμα του. Εάν δεν γνωρίζετε τις ποσότητες που του αναλογούν , συμβουλευτείτε τον διαιτολόγο-διατροφολόγο σας.
7. Τα φρούτα είναι γρήγορη και εύκολη επιλογή.
Φρέσκα, παγωμένα, αποξηραμένα ή κονσερβοποιημένα τα φρούτα  μπορεί κανείς να τα βρεί εύκολα, δεν χρειάζονται προετοιμασία  και μπορεί να τα φάει καθώς φεύγει από το σπίτι για το σχολείο ή για το φροντιστήριο. Προτιμήστε το φρέσκο φρούτο από ένα χυμό γιατί δεν χάνεται έτσι κανένα από τα θρεπτικά συστατικά.
8. Προσπαθήστε να είστε λογικοί και φειδωλοί  με τις ποσότητες των σνακ των παιδιών σας.
Ένα κεσεδάκι γιαούρτι 2% ή 1 μερίδα (30γρ.)  τυρί φέτα  με 1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως ή 2 φρούτα εποχής   μπορεί να αρκεί για να αποτελέσει το σνακ του παιδιού σας.  
9. Μειώστε την ζάχαρη από τα σνακ.
Προσπαθήστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα τρόφιμα που αποτελούν υγιεινές επιλογές για τα παιδιά σας για να αποφεύγουν έτσι τα μπισκότα, τα γλυκά ή τις καραμέλες .
10. Προσπαθήστε να έχετε σπιτικές μαγειρεμένες επιλογές για σνακ από σπιτικά κουλουράκια έως σπιτικά τυροπιτάκια ,σπιτικο κέικ κ.α.
Οι  σπιτικές συνταγές είναι σίγουρα πιο υγιεινές σε σχέση με τα έτοιμα προϊόντα του εμπορίου. Προσπαθήστε μέσα σε αυτές τις συνταγές να ‘κρύψετε’ τρόφιμα που ίσως δεν προτιμούν τα παιδιά σας όπως φρούτα ή λαχανικά για να εξασφαλίσετε έτσι την κάλυψη της ημερήσιας τους πρόσληψης. (Για παράδειγμα μπανάνα ή μήλο ή καρότο στο κέικ σας.)
Κουλούλα Ι. Βασιλική
Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc
Εξειδίκευση  στα Καρδιαγγειακά Νοσήματα,
MSc Δημόσια Υγεία –Ποιότητα  Ασφάλεια ΤροφίμωνΜονάδα αποκατάστασης ‘Physiatriki
23ης Οκτωβρίου 15, Τ.2410617090 Κ.6973303868, email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.