Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Eνισχύστε τα γεύματα σας με λαχανικά και φρούτα!

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Ανακαλύψτε τα ποικίλα πλεονεκτήματα που απορρέουν όταν προσθέτετε φρούτα και λαχανικά στα γεύματα σας!

Είναι χαμηλά σε λιπαρά και σε θερμίδες, ενώ προσφέρουν φυτικές ίνες και άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Συστήνεται η κατανάλωση 3-6 φλυτζάνια λαχανικών ή 5-6 φρούτων ημερησίως . Τα φρούτα και τα λαχανικά δεν προσθέτουν μόνο θρεπτική αξία σε ένα γεύμα αλλά του δίνουν επίσης  χρώμα ,γεύση και καλύτερη υφή. Ανακαλύψτε τους παρακάτω έξυπνους τρόπους για να προσθέσετε στη διατροφή σας περισσότερα φρούτα και λαχανικά .
FROUTALAXANIKA2Ψήστε τα λαχανικά στο γκριλ!
Χρησιμοποιήστε το γκριλ για να μαγειρέψετε τα λαχανικά τα φρούτα. Κάντε στα λαχανικά μια ελαφριά  επάλειψη  και έπειτα στα Δοκιμάστε να ψήσετε  μανιτάρια ,καρότα, πιπεριές, κολοκύθια ,μελιτζάνες  πατάτες  ακόμη και ροδάκινα, ανανά ή μάγκο.
Επεκτείνετε τη γεύση
Ανακατεύετε μεταξύ τους τα λαχανικά πριν τα βάλετε στη κατσαρόλα σας για έξτρα γεύση! Αναμείξτε μεταξύ τους κρεμμύδια με ντομάτα και κολοκυθάκια ή φασολάκια  μαζί με κάποια μυρωδικά όπως μαιντανό ή δυόσμο, σωτάρετε τα και συνοδεύστε το  αγαπημένο σας κρέας ή ακόμη απολαύστε τα μόνα τους ως  μια μεσογειακή επιλογή
Δημιουργήστε κάτι Ιταλικό!
Προσθέστε επιπλέον λαχανικά στα ζυμαρικά σας. Βάλτε στη μακαρονάδα σας ψητά ή ωμα λαχανικά όπως πιπεριές ,κολοκυθάκια μπρόκολο, φρέσκια ντομάτα ,κρεμμύδια και ό,τι άλλο σας ταιριάζει για να κάνετε μια μεσογειακού τύπου μακαρονάδα χορταστική, γεμάτη θρεπτικά συστατικά και με χαμηλές θερμίδες.
Δημιουργήστε με τη σαλάτα σας!
Προσθέστε σε μια πράσινη σαλάτα τόσο διάφορα λαχανικά όπως αγγούρι, ντομάτα, καρότο ,κολοκυθάκι όσο και φρούτα όπως ροδάκινα, ανανά ,νεκταρίνια αβοκάντο, μάνγκο ή και αποξηραμένα βερίκοκα και αποξηραμένες σταφίδες για μια πλούσια και χορταστική σαλάτα γεμάτη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά!
Πρόσθεσε λαχανικά και φρούτα  στα σνακ σας !
Είτε είναι σάντουιτς είτε ένα  τοστ προσθέστε διάφορα λαχανικά για να ενισχύσετε την πρόσληψη των φυτικών ινών σας ! Βάλτε φέτες ντομάτας ή φύλλα απο μαρούλι ή κομμάτια από αβοκάντο ή άλλα λαχανικά που προτιμάτε μέσα στο δεκατιανό ή απογευματινό σανκ σας!
FROUTALAXANIKA1Γίνετε δημιουργικοί με την μαγειρική σας !
Πρόσθεσε για παράδειγμα στη συνταγή του κέικ σας μήλο ή μπανάνα ή αχλάδι  ή φράουλα ή ροδάκινο ή γκραντμπέρις  για περισσότερη γεύση και επιπλέον θρεπτικά συστατικά!
Φτιάξτε μόνοι σας  ένα χυμό τύπου smoothies!
Αντί να  επιλέξτε ένα γλυκό πολτοποιήστε διάφορα φρέσκα φρούτα με μια  παγωμένη μπανάνα και κάντε μόνοι σας  ένα δροσιστικό χυμό!
Ενισχύστε την ομελέτα σας με λαχανικά !
Ενισχύστε το χρώμα και τη γεύση της πρωινή σας ομελέτας με λαχανικά. Προσπαθήστε να συνδυάσετε διάφορα λαχανικά όπως μανιτάρια ,κολοκυθάκια ,πιπεριές κ.α. για περισσότερα θρεπτικά στοιχεία.
Αντικαταστήστε το γλυκό σας με κομπόστα ή μαρμελάδα ή γλυκά του κουταλιού
Εξαίρετες επιλογές γλυκών είναι η κομπόστα από φρέσκα φρούτα, η σπιτική μαρμελάδα διάφορων φρούτων και φυσικά τα παραδοσιακά γλυκά του κουταλιού. Στην επόμενη φορά που θα θέλετε κάτι γλυκό προσπαθήστε να φάτε κάποια από τις παραπάνω υγιεινές  εκδοχές γλυκίσματος!

Κουλούλα Ι. Βασιλική
Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc
Εξειδίκευση  στα Καρδιαγγειακά Νοσήματα,
MSc Δημόσια Υγεία –Ποιότητα  Ασφάλεια Τροφίμων
Μονάδα αποκατάστασης ‘Physiatriki’ www.physiatriki.gr

23ης Οκτωβρίου 15, Τ.2410617090 Κ.6973303868, email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.